Retroinspirerat grattiskort!

Igår blev det lite tid för pyssel och jag passade på att göra två nästintill lika kort i retrostil. 

Laddade upp med massa prylar först:

Två olika mönstrade papper med en stansad bit randigt glitterpapper på mitten. Stansen kommer från Stampin'up. Sedan virade jag färgade natursnören runt och knöt en rosett runt.


Med en stämpel från Panduro stämplade jag "Grattis" i matchande färg med dessa färgpennor från Tombow:

Sedan stansade jag ut orden med den här wordpunchen från McGill. 

På insidan gjorde jag ett litet fack för presentkort eller pengar. 

Den andra sidan stämplade jag och dekorerade i samma stil som framsidan. 

Jag stansade ut några blommor från Sizzix, limmade ihop dem och satte en glaspärla i samma färg i mitten och applicerade den på framsidan med en häftkudde. Jag använde även häftkuddar till grattisarna. 

Det ena kortet rundade jag hörnen på. Framsidorna blev så här:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0